
Cross-disciplinary teaching: shared TD project-geography
Learning objectives
Acquire a working method for
oRead and represent a territory at different scales and in different ways (maps, block diagrams, cross-sections, etc.)
oSituate the chosen urban project site accordingly and identify its challenges
oRecognize the characteristics of the existing situation from the project site and take them into account in the design of an urban project
oBe able to concisely state the challenges of a territory at different scales, appropriately articulating words and various modes of representation.
Content
Le TD partagé Géographie/Projet urbain se développe au sein de chaque groupe de projet sur une durée de 21h.
Chaque groupe de projet s’organise en interne en fonction des problématiques de projet urbain abordés. La distribution des 21h est déterminée en début de semestre par chacun des groupes.
L’enseignant pour le volet « géographie » accompagne les étudiants dans l’acquisition des compétences spécifiques à l’analyse d’un territoire, la compréhension de ses enjeux à différentes échelles et leurs représentations selon des modalités diversifiées.
Evaluation method
The assessment of skills in analyzing and representing the territory at different scales is part of the overall evaluation of the project.
Required work
Representations at different scales and in different ways of the territory and the project site in this territory, its characteristics and its challenges
Bibliography
It will be sent by each teacher.
Supports de cours
TDs, the format of which may vary according to each teacher, and the teaching methods recommended by the government and ENSAPLV authorities depending on health conditions.